sâmbătă, 12 martie 2011

Vizită la bordelul literanal – artistic! Pardon, literar – artistic!


Am auzit multe despre tine. Se vorbeşte mult în dosul străzilor, în dosul duşumelelor, în dosul picanteriilor de prost gust din cafenelele umblate de distinşi intelectuali, cum că tu, madamă Corida, ai fi mare fenomenoloagă. Cică tu ai şti să citeşti în fenomene şi să le desprinzi de învelişul aprioric.

Aşa că, dis de cu seară am bătut şi eu la uşa ta de turtă. De deschis erai deschisă (deja), de poftit înăuntru mă aşteptai (deja), aşa că am intrat. De întrebat nu te întreb nimic încă, decât la sfârşit. Până atunci însă vreau să văd cum te mixezi şi te remixezi prin niscaiva cultură. De oricare o fi ea. Şi totuşi, vreau să-ţi păstrezi demnitatea şi regularitatea... ideilor. Nu de alta, dar eu am un scop precis: vreau să găsesc în tine un răspuns. Până la întrebare mai e puţin...

Cumva conservată în forma sa ludică, şi-a deschis picioarele în cea mai pozitivă libertate fără ca să-i pese de opresiunea valorilor esenţiale. A început apoi să-mi vorbească despre Organon (doar primul) şi cu mare fineţe făcea distincţia între limba naturală şi limba simbolică. Silogismul ei perfect îmbina forma şi materia într-un artjob exemplar. A continuat să-mi deseneze coerenţe, inducţii, validităţi, a trecut prin materialisme istorice şi dialectice, scurgeri clasiciste, sofisme la amalgam, literaturi nebănuite şi uitate, filosofii impregnate cu usturimi cerebrale, fizici nucleare, ajungând până la desene rupestre şi de-alea mai noi neînţelese nici de către pictor.... Draga mea, te pricepi la înţelepciune, ca să nu mai spun că oralul tău are aromă de structuralism!

Draga mea... eşti foarte bună dar ai fi şi împlinită dacă ai avea bunăvoinţa să-mi răspunzi:

- Poţi tu să-mi spui secretul pietrei filoxofale?

1 comentarii:

Iulia spunea...

Secretul se afla in strafundul intelectului nostru. Depinde doar de noi daca dorim sau nu, sa'l dezvaluim.

Trimiteți un comentariu